Damian

Cum te pregatesti de vacanta la mare cu toddlerul?

Cand eram tanara si nelinistita, aruncam cateva haine intr-un rucsac si verificam daca am cash in portofel si plecam la mare. Exagerez putin, dar cam asa decurgeau lucrurile. Mi-aduc aminte ca luni seara ma anunta viitorul sot ca mergem in Odesa (Ucraina) la mare si miercuri seara plecam. Nu era vreme de pierdut cu prea multe lucruri si pregatiri. Desigur, erau cateva detalii care tin de frumusete, pentru care acordam timp (epilare, costum de baie etc.), dar acestea tin de obiceiurile oricarei femei si sunt de la sine inteles ca erau importante.

De cand am nascut insa, vacantele cu cel mic sunt planificate, dar bagajul pentru copil tot pe ultima suta de metri ajung sa il fac. Vara aceasta am plecat cu Damian la mare in Vama Veche. Nu este prima oara cand mergem la mare cu el (cand avea 6 luni am fost in Grecia, pe insula Thassos), insa de data aceasta a fost diferit pentru ca acum e mare si deja merge, iar fiecare iesire cu el este plina de energie, ca sa nu spun peripetii. :)) In plus, trebuia sa am grija sa iau cu noi mai multe lucruri ca de obicei: de la farfuria si tacamuile lui, la scutece pentru inot si jucarii pentru plaja. Ca daca vede la altcineva, ramane bietul copil fara ustensile si caldarusa pentru nisip. :)) Asa ca cel mai mult mi-a luat sa fac bagajul pentru Damian. Pentru noi era gata in… cateva minute.

Pe langa lucrurile de baza pe care le iei pentru copil intr-o vacanta (hainute, scutece, servetele, produse de ingrijire, medicamente etc.), am pus in bagaj si:

• Crema de protectie solara pentru copii Nivea Kids si papusa Max. Nu as fi plecat de-acasa fara crema de protectie solara, mai ales ca aveam de facut un drum cu masina pana la mare si trebuia sa protejez copilul de soare. Asta pe langa parasolarele de la geamuri. L-am dat cu crema inca de cand am urcat dimineata devreme in masina si ulterior, cand am iesit la plaja cu el sau am stat la terasa. Partea buna este ca ii placea sa ii aplic crema pe fata si corp si chiar punea mana sa simta si el textura. 🙂 Iar pe Max l-am luat pentru a-l invata pe Damian despre importanta protectiei solare. Poate e un pic devreme, dar leul a stat si s-a uitat curios cum il dadeam cu crema pe Max si m-a ascultat cand i-am povestit despre protectia solara. Nu stiu cat a inteles din ce i-am explicat, dar asta are mai putina importanta. Va avea el timp sa invete.
  • Scutec pentru inot refolosibil, marime ajustabila de la AquaNappy Blue. Ma gandeam initial sa ii iau lui Damian un costum de inot, dar la 1 ani si 3 luni, mi s-a parut prea devreme. Asa ca am optat pentru un scutec pentru inot refolosibil, care sa poata fi ajustat. Vreau sa-l dau la inot din aceasta toamna si pot refolosi scutecul ori de cate ori am nevoie :). Plus, se pune si scoate foarte usor, se usca rapid si nu necesita alte inserturi sau scutece de interior.
  • Umbrela cu protectie UV. La mare nu prea ai copaci sub care sa te adapostesti, asa ca o umbrela ni s-a parut indispensabila. Am gasit una cu protectie UV, asa ca nu am stat prea mult pe ganduri si am cumparat-o. A fost o decizie buna intrucat ne-am adapostit de soare si ne-am bucurat in liniste de briza marii.
  • Cort anti-UV Tropical de la Babymoov. Noi mergeam adesea in vacante la mare sau la munte cu cortul. Iar acum, ca avem bebelus, nu vrem sa renuntam de tot la acest obicei. Ne-am gandit ca la mare vom sta pe plaja dimineata (intre 8.00-10.00) si seara (de la 17.00-20.30) si cortul va fi un spatiu fain de joaca pentru Damian. Nu ne asteptam sa stea sub umbrela, linistit, langa noi, asa ca i-am oferit alta optiune: cortul, unde am pus jucariile lui preferate si cartile (P.S: E un loc perfect sa pui si gentuta de plaja, sa fie in siguranta :P). Plus, daca adormea, il puteam pune linistiti in cort. Cand am desfacut pentru prima oara cortul, Damian a alergat in jurul lui si l-a analizat, apoi si-a facut curaj si a intrat. Cortul are o plasa anti-insecte si lui i se parea amuzant cum aratam eu prin gaurile de la plasa. Apoi, la mare nu a mai stat pe ganduri, a intrat, s-a asezat, s-a jucat, dar parca tot mai atractiv era in fata cortului :)) Abia acasa la bunici, impreuna cu nepoteii, a gustat cu adevarat din placerea de a sta in cort. Nu ii mai scoteam de-acolo, li se parea foarte interesant sa se cuibareasca si sa se ascunda de adulti. Si uite-asa am ajuns sa folosesc cortul si la bunici, iar pe viitor planific sa il iau cu noi cand mergem la picnic sau in mini-vacante. E fain ca se strange usor si rapid, nu ocupa mult loc in bagaj si abia daca il simti pe umar. 🙂

Cort UV_Frunzaresc

• Jucarii pentru plaja si nisip. Damian nu sta locului prea mult, asa ca trebuia sa ii gasim activitati cat mai diverse si complexe cat stateam la plaja: de la jucarii de nisip, la masinute, carti care canta si multe altele. Cum se jucase foarte fain in nisip cu cateva zile inainte de a pleca la mare, am fost si i-am luat un set de jucarii pentru plaja si nisip. I-au placut mult, dar parca tot mai frumoase si atragatoare erau cele ale vecinilor de plaja.
  • Sapca si bandana. Cred ca nici nu are rost sa detaliez despre cele 2 lucruri. Aveam si in Bucuresti o palarie fara de care nu plecam de-acasa, dar acum am mai cumparat o sapca si o bandana. In cazul in care se plictisea sa poarte palaria, o schimbam cu sapca sau bandana. Sa stiti ca a mers aceasta strategie 🙂

Acestea au fost cele cateva lucruri despre care am tinut sa va povestesc. Din pacate nu am gasit o pereche de ochelari de soare potriviti pentru Damian, dar cred ca e foarte important sa le protejam si ochisorii celor mici.

Va doresc vacanta frumoasa in continuare si cat mai placuta in compania celor mici!