Review: The Big Short – Brokerii apocalipsei

Lupta dintre gigantii financiari ai Americii si cei patru curajosi care au pariat impotriva lor se da in filmul The Big Short – Brokerii apocalipsei, care apare in cinematografe pe 29 ianuarie.

the-big-short-800413l-1600x1200-n-484a4803

Productia a primit deja premiul pentru „cel mai bun film” la cea de-a 27-a gala a premiilor Producers Guild of America. Si desi au fost cateva momente in care m-a pierdut la propriu din cauza detaliilor economice, per total, consider ca este un film bun.

Filmul prezinta povestea crizei financiare din 2008 din America vazuta prin ochii a 4 personaje care au indraznit sa mearga dincolo de vorbele bancilor si au analizat cifrele si situatia reala a creditelor imobiliare, prevazand caderea pietei si coloapsul economiei. Si uite-asa o situatie care era considerata a fi o speculatie, devine pentru ei momentul oportun pentru a paria impotriva bancilor si a face o investitie mai mult decat indrazneata. La inceput au fost priviti si tratati ca si cum sunt de-a dreptul inocenti, insa timpul a demontrat altceva…

Cei 4 mari actori care joaca in filmul regizat de Adam McKay: Christian Bale, Steve Carell, Ryan Gosling, Brad Pitt, reusesc sa se remarce fiecare in felul sau si ajungi sa-i indragesti desi au caractere foarte dificile si sunt usor enervanti uneori. Te amuzi la replicile lor si empatizezi cu ei chiar daca nu par cei mai de treaba sau normali oameni.

Left to right: Jeremy Strong plays Vinnie Daniel, Rafe Spall plays Danny Moses, Hamish Linklater plays Porter Collins, Steve Carell plays Mark Baum, Jeffry Griffin plays Chris and Ryan Gosling plays Jared Vennett in The Big Short from Paramount Pictures and Regency Enterprises

Brokerii apocalipsei este un film bazat pe fapte reale, realizat dupa romanul “The Blind Side”, Moneyball, al lui Michael Lewis. Va recomand sa treceti pragul cinematografelor pentru a-l vedea. Chiar daca nu aveti cunostinte in domeniul financiar, veti intelege ideea principala a filmului, iar daca nu, puteti sa consultati niste manuale de economie sau dictionare ulterior :D. Oricum, cu rabdare (filmul dureaza 130 de minute) si dorinta de a vedea un film ALTFEL, care nu este nici drama, nici comedie, nici documentar, nici biografic, ci un fel de amestec dintre cele 4, vei ramane in sala pana la finalul sau.

The Big Short – Brokerii apocalipsei este distribuit in Romania de Ro Image si apare in cinematografe vineri, pe 29 ianuarie.

Trailer:

Vizionare placuta!