Review: Room

Este nominalizat la Oscar pentru “Cel mai bun film”, pentru “Cel mai bun regizor”, “Cea mai buna actrita in rol principal” si “Cel mai bun scenariu adaptat”. Filmul Room, in regia lui Lenny Abrahamson te impresioneaza si in acelasi timp te socheaza, avand un impact emotional puternic si multe implicatii psihologice. Scenariul este inspirat dupa un fapt real si ulterior adaptat de regizor.

room _1

Room/Camera prezinta povestea unei tinere care a fost rapita de un barbat si a fost tinuta captiva timp de 7 ani intr-o camera izolata fonic, in curtea casei, unde acesta locuia. Old Nick a ademenit-o cu o minciuna si a convins-o pe Joy Newsome sa il ajute sa caute un caine pe care l-a pierdut, apoi a violat-o si a inchis-o. Pe masura ce anii au trecut, Joy a incercat sa evadeze din camera, insa nu a reusit. Dupa ce a nascut un baietel, Joy si-a recapatat speranta ca va evada si dupa mai bine de 7 ani, incerca din nou sa faca asta cu ajutorul copilasului ei.

Filmul Room m-a impresionat nu atat datorita povestei care iti atinge sufletul si te face sa simti o durere greu de stapanit, cat prin momentele in care este prezentat comportamentul pe care il are baietulul in varsta de 5 ani, odata ce a pasit pragul “realitatii”. Obisnuit cu ideea ca viata insemana cei cativa metri patrati petrecuti in campera, baietelul este acum bulversat si se integreaza cu greu in lumea reala, unde se intampla atat de multe lucruri, intr-un timp atat de scurt. Este socant, este tulburator si in acelasi timp trist sa vezi ce se poate intampla cu cineva care a fost tinut captiv si care in primii sai 5 ani de viata a fost expus unei experiente zguduitoare.

In plus, sa te trezesti dupa 5 ani ca ceea ce ai invatat de la mama ta nu este adevarat, ca personajele din televizor nu sunt reale, ca frunzele nu sunt galbene ci verzi, lucruri pe care orice copil ti le-ar putea spune, este tulburator. Pasul catre maturitate pe care baietelul este nevoit sa il faca devine cu atat mai greu, cu cat trebuie sa plece de langa mama lui si sa faca fata unei realitati despre care el credea pana de curand ca nici nu exista.

Nu stiu daca va castiga vreun premiu la Oscarul de anul acesta, insa consider ca este un film bun. Trist, dar de vazut.

Room_Poster

Regia: Lenny Abrahamson